Tweede scootertocht... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pim vreeze - WaarBenJij.nu Tweede scootertocht... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pim vreeze - WaarBenJij.nu

Tweede scootertocht...

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

05 December 2005 | Suriname, Paramaribo

De scootertocht richting Groningen?
>> een avontuurlijk weekend!

Goedendag allemaal. Ik leef nog. Ik ben nu al ruim een maand weg…missen jullie me al?
Het gaat snel hoor en dan te bedenken hoe weinig ik voor de dierentuin heb gedaan. Ik voel me al een echte Surinamer. Nou ja…over het werk heb ik dus niet veel zinnigs te melden. Dan ga ik maar over naar het weekend. Donderdag zijn we naar het Benefietconcert geweest. Ja dat was natuurlijk wel gezellig. Het was in een grote sprothal en er kwamen verschillende mensen optreden, zoals Boris. Ja hier zie je in een week tijd meer bekende Nederlanders dan in Nederland je hele leven.
Ohh, we stonden natuurlijk wel op de VIP plaatsen, want Bakra’s krijgen alles voor elkaar.
Het concert werd gegeven in verband met wereld aids dag.
Hierna zijn we nog iets gaan drinken bij het Vat en vervolgens doorgegaan naar de discotheek. 5 uur was ik weer thuis om me vervolgens te verslapen en brak aan te komen op mijn werk.
Zaterdag hadden we het goede plan om met twee scooters (en vier mensen) naar Groningen te rijden. Gezellig toch. Na een stukje te rijden kwamen we maar eens op het idee om te vragen hoe ver het nog was. O we zijn er al voorbij (10 km) nou ja…dan rijden we toch door naar Nieuw Nickerie (aan de andere kant van Suriname). Het liep natuurlijk wel iets anders dan verwacht. We zitten in de regentijd en het water kwam de hele dag met bakken naar beneden. Het voelde als hagel in je gezicht en ik had kippenvel van de kou.
We wilden in Boskamp gaan tanken, maar daar aangekomen bleek het tankstation geen benzine meer te hebben. Maar door gereden en mijn scooter hield er 20 km voor Coronie mee op. De andere scooter is doorgereden om benzine te halen (achteraf niet nodig geweest).
Ik en Emmely hebben iemand aangehouden en geprobeerd de scooter in zijn auto te leggen. Aangezien dat ding niet de kleinste is, lukte het niet. Hij wilde ons er niet achterlaten, omdat als het donker werd je je eigen handen voor ogen niet kunt zien. En bovendien zijn er ’s nachts jaguars en andere roofdieren actief.
Hij had in zijn auto nog een lange ‘veter’ liggen en besloot maar om ons op sleep te nemen. Aangezien er veel drempels waren en veel gaten en kuilen zei hij dat hij maar 20 km per uur zou rijden. Daar gingen we twee meter achter zijn auto met 70 km per uur geconcentreerd op het uiteinde van het touwtje en dan zegt Emmely…ohhh het is hier wel mooi he.
Zo kwamen we aan in Totness waar we bleven overnachten in het logeergebouw. De volgende dag was het gelukkig iets droger en zijn we terug gereden en alsnog naar Groningen gegaan, waar we lekker hebben gezwommen.
Helaas was ik te laat thuis om naar de kinderdagviering in de dierentuin te gaan, daar baalde ik wel van. Vooral omdat ik hem grotendeels zelf georganiseerd heb.
Evelyn en Emmely zijn ’s avonds met allebei een eigen scooter :S (Emmely de mijne) pizza’s gaan halen. Emmely vond het weekend nog niet avontuurlijk en spannend genoeg, dus ze besloot maar een ongelukje te krijgen. Ze start de scooter en wilde de scooter tegenhouden, maar ipv te remmen ging het gas om. Emmely in de pleisters en de scooter mag naar de reparateur.
Toen was ik blij dat ik naar bed mocht na zo’n gezellig maar toch vermoeiend weekend en in Totness hebben we niet veel geslapen. En dan 240 km op zo’n scootertje…ja het was mooi geweest.

Enkele andere feiten:
·Thuis in Nederland zijn twee nieuwe hondjes aangeschaft. Een Bouvier en een Jack. Erg leuk, maar heel jammer dat ik ze niet mag opvoeden.
·Vanavond vieren we sinterklaas. (niet echt uitgebreid, maar toch leuk)
·Woensdag en donderdag ben ik op het Tonka-eiland.
·Ik schijn al ruzie te hebben met mijn aankomende huisgenoten. Ongelooflijk, wie kan nou ruzie met mij hebben. Maar dat komt wel weer goed.
·Gisteren kwam hier een paard en nu ligt er een koe in de pick-up die ze gaan slachten voor de roofdieren.

Ok ok ik zal het er even bij houden.
Ik wens jullie allemaal veel succes met waar je mee bezig bent.

Vele groeten, SurinamerPim

ps. We gaan nog wel een keer naar Nieuw Nickerie, maar dan huren we een auto...

  • 06 December 2005 - 17:28

    Jessie&Theo:

    Wat een verhaal zeg, en wat een belevenissen. Het komt idd over als een groot avontuur. Wel leuk hoor dat je dit allemaal onderneemt! De foto's ondersteunen het verslag goed. Je kunt er helemaal in meeleven.
    Wij hebben nog geen pakjes gedaan want Noortje is er door de week niet.
    Veel groetjes Jessie

  • 06 December 2005 - 18:51

    Siets:

    mooi shirtje menneke ;)

    allemaal vrouwen om je heen?

    wat een avonturen pim!

  • 07 December 2005 - 15:13

    Bodine:

    Ook ik was mee en inderdaad was het een groot avontuur! Het Sinterklaas vieren was erg geslaagd en ik heb ERG leuke cadeaus van Pim gekregen en een nog mooier gedicht! THNX daarvoor Pim! Ohh neee Sinterklaas...
    Kus

  • 08 December 2005 - 21:41

    Floortje:

    Hoi Pim!
    Wat een leuke foto's weer! Maar wel doodeng zeg, met zo'n veter achter een auto hangen... Je maakt echt een hoop mee daar, ik heb hier het gevoel dat ik soms nergens kom. Maar ach, nog twee weekjes en dan heb ik vakantie, dus dan is er weer genoeg tijd om ergens naartoe te gaan. Morgenavond wordt wel heel gezellig, dan vieren we hier thuis Sinterklaas. Over jouw sint presentje volgt nog informatie...
    Maandagavond hebben we al wel heerlijke zwarte pietentaart gegeten bij Marinet en Nico! Echt lekker! Iedereen mist je wel hoor! We hebben het dan over je en wat je allemaal meemaakt. We kijken er allemaal naar uit om nieuws over je te horen en je weer te zien!
    In Haaren is inderdaad wel het meest nieuwe dat er nu twee nieuwe bevers rondlopen. Heel raar, want ondanks dat ze lief zijn, zijn ze Sjorsje niet. Ik moet er nog aan wennen. En bovendien hebben ze jou als baasje hard nodig! Maar dat komt wel goed als je er weer bent! In de tussentijd zal ik een poging doen ;)
    Was trouwens van m'n fiets gevallen zondag met m'n keeperstas en nu heb ik nogal wat blauwe plekken... beetje vervelend, maar zondag de laatste wedstrijd en dan winterstop, dus dat moet wel lukken. Ga ook nog steeds naar de fysio, want bij gebrek aan massage gaan mijn nek en schouders steeds vaster zitten... ;)
    Mis jij mij eigenlijk ook? Vrouwen genoeg zo te zien he, hopelijk zijn ze allemaal gezellig!!
    Ik ga nog even tv kijken en dan lekker slapen. Mailen/msnen snel weer?!!!

    x Floortje

  • 09 December 2005 - 09:25

    Dot:

    Pimmel,

    Zo te zien en te lezen vermaak je je wel!!;))
    Al die dames om je heen...goed hoor!

    En je moet maar denken, als je maar lol hebt dan is goed, want dat is wel het allerbelangrijkste!
    En wat je nu meemaakt neemt niemand je nooit meer af, dus zoveel mogelijk GENIETEN!

    De hondjes bij je ouders zijn echt heel lief! De boef is wel heel speels maar die is ook nog erg jong...ach en dat opvoeden dat doe je maar als je weer terug bent!Wij verpesten ze wel tot die tijd:))

    Verder weinig nieuws...alles zijn gangetje!
    Cuba was erg leuk en relaxed en we hebben super weer gehad dus dat was mooi meegenomen!
    Verder hard werken en sober leven...

    Nou spreek je wel weer!
    hou je taai he!

    doei Dot

  • 09 December 2005 - 16:28

    Emmely:

    Hey Pim..

    Zoals beloofd een berichtje op je site! Wat een weekend! En dan ook nog Tonka eiland afgelopen dagen. Maar ben blij dat we samen zoveel leuke dingen doen! We doen het goed he?? Nu op naar het volgende avontuur! Dan maar een auto huren he??

    Dikke kus
    Emmely

  • 10 December 2005 - 21:48

    Anno Bernadette:

    Hé Pimmie,
    Telefonisch ben je minder bereikbaar. We zijn bezig met het boeken van een reis in de 2e helft van januari. Ik bel jou daar over. Mooie foto's en leuke avonturen. Heerlijk. We hebben snbel contact. groet,
    pa&ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

30 April 2006

Terugrr

10 April 2006

Raleighvallen

05 April 2006

Nieuw datum terugkomst

25 Maart 2006

LET OP!

17 Maart 2006

HOLI PHAGWA
pim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 39380

Voorgaande reizen:

02 November 2005 - 02 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: