HOLI PHAGWA - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pim vreeze - WaarBenJij.nu HOLI PHAGWA - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pim vreeze - WaarBenJij.nu

HOLI PHAGWA

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

17 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

15 maart,

Een Hindoestaans feest, wat ik natuurlijk moet bijwonen. Het is een soort nieuwjaar voor de Hindoestanen, het vieren van het goede boven het kwade.
Evelyn, Gerold en ik zijn woensdag naar Nickerie gereden, omdat je Phagwa nergens beter kunt vieren dan daar. In Nickerie wonen veel Hindoes en er hangt een gemoedelijke sfeer.
Eenmaal daarheen gereden, na een stop bij een verlaten boerderij, zijn we na te hebben gegeten gelijk doorgereden naar de zeedijk. Het feest was begonnen, de actie kon beginnen. Het zag zwart van de mensen (maar kleurige mensen hoor). We hadden flesjes met gekleurd water en kleuren poeder. Flats over Gerold…flats in m’n mond, al gauw leek ik op een… nou ja, kijk maar naar de foto’s.
Het was een enorm gezellig feest. Vooral de sfeer die er hangt. Je komt iemand tegen en besmeert hem of haar met verf en daarna geef je een hand of omhelzing (brassa).
Na een hoop djogo’s achter de kiezen en veel kleuren te hebben gezien zijn we terug naar de stad gegaan. Hier hebben we in ons mooie outfit nog gegeten en daarna zijn we naar huis gegaan. We sliepen in een appartement boven de bank. Dat was dus prima, behalve dat ik niet kon slapen. Bovendien ging ik baden (douchen), helemaal onder het schuim, viel het licht uit en was er geen water meer. Zo heb ik dus een hele tijd in de badkamer gewacht tot er weer water uit de kraan kwam. Wat bleek…er was een auto tegen de stroompaal in de buurt gereden.

De volgende dag zijn we na een wandeling weer terug gereden via Wageningen (een erg uitgestorven en verwaarloosd dorp) naar Paramaribo.
Weet je wat het fijne is hier in Suriname. Hoeveel ik ook drink, je hebt de volgende dag nooit een kater! Heerlijk.
Hmmm… mijn haren zijn trouwens nog steeds hartstikke groen. Ik weet niet wat ze er allemaal in hebben gesmeerd, maar het gaat er echt niet meer uit. Dus iedereen die je tegenkomt, o heb je lekker Phagwa gespeeld.

Goed, ik spreek jullie weer.

Hou je taai.

MZZL, Pim

  • 18 Maart 2006 - 12:24

    Merel:

    ha lieve pimmes, leuk je verhaal te lezen. Komen die foto's nog? Ben wel benieuwd;) is alles goed met jullie? Liefs uit koud Nederland! Merel

  • 19 Maart 2006 - 15:05

    Ronnie Inmiddels Back In Holland :-<:

    Hey Pim,

    Lache om te lezen dat je phagwa partij-tje goed bevallen is ! Hier is het echt afzien jongen. Ben gisteravond naar het voetballen geweest. Dacht dat ik dood ging van de kou man. En ook het haastige leven kan ik maar niet aan wennen kom nog steeds overal te laat haha. Maar goed jij nog veel plezier daar en doe iedereen de groeten van me. Spreek je snel weer.

    Geniet ze...

    Groeten Ronnie

  • 19 Maart 2006 - 20:07

    Oom Peter En Tante Noor:

    Beste Pim, gisteren op het feest van Erik en Elly van jouw website gehoord. Zo te zien en lezen van deze site amuseer jij je best ondanks de groene haren! Wat voor stage loop je daar? Toen ik naar Santiago fietste had ik ook deze weblog, Ik heb van mijn site een prachtig album laten maken door waarbenjij.nu. Zou ik je ook aanraden.
    Hou je haaks
    Salut
    Peter&Noor

  • 20 Maart 2006 - 09:55

    Koen:

    heey Pim,

    ik ben nu op mijn stage ff aan t uitrusten en ik merk wel dat je het daar nog steeds erg naar je zin hebt. heeft floor jou de fotot's al laten zien die we gemaakt hebben van ons appartementje?
    zo niet dan regel ik dat vandaag wel.
    oh ja, ik heb nog een aantal klusjes speciaal voor jou bewaard zodat je na terugkomst hier in het koude Nederland je niet hoeft te vervelen :);)

    groeten
    Koen

  • 22 Maart 2006 - 20:36

    Vincent:

    Hey Pim!
    Leuk om te lezen dat alles nog steeds goed meet je gaat en dat je het zo naar je zin hebt
    Als je weer terug bent moeten we maar gauw iets gaan afspreken. Vincent

  • 25 Maart 2006 - 17:56

    Bodine:

    Heeee Pim!!!

    Wij hebben ook Paghwa gevierd alleen dan in de stad! Was ook leuk hebben alleen maar een feestje meegemaakt!
    Ook echt helemaal onder (gelukkig) en heb inderdaad ook nog steeds een beetje rood haar.

    Ik spreek je snel!
    Dikke kus
    Bo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

30 April 2006

Terugrr

10 April 2006

Raleighvallen

05 April 2006

Nieuw datum terugkomst

25 Maart 2006

LET OP!

17 Maart 2006

HOLI PHAGWA
pim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 39377

Voorgaande reizen:

02 November 2005 - 02 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: