Tonka-TOUR - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pim vreeze - WaarBenJij.nu Tonka-TOUR - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van pim vreeze - WaarBenJij.nu

Tonka-TOUR

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg pim

11 December 2005 | Suriname, Paramaribo

Tour naar het Tonka-eiland

7 en 8 december ben ik met Emmely en nog 3 andere meisjes (ja sorry, er zijn hier nu eenmaal meer vrouwelijke stagiaires) naar het Tonka-eiland geweest.
Het Tonka-eiland ligt aan het W.J. van Blommesteinmeer, waar 8 grote en 6 kleine dorpen onderwater zijn gelopen in 1964.
Dit is nog goed te zien aan het feit dat je rakelings tussen de boomtoppen van de bossen door vaart, wat toch een bijzonder gevoel geeft.
Niet alle boomtoppen komen boven het water uit, met het gevolg dat je er af en toe tegenaan vaart.
We waren de enige groep op het eiland en het was dus heerlijk relaxen. We hebben gezwommen tussen de piranha’s, gevist op piranha’s en toekanarie’s (natuurlijk heb ik niks gevangen, want dat heb ik nog nooit gedaan) verder hebben we nog een boswandeling gemaakt, gegeten, kampvuurtje gemaakt en onze zelf geplukte cashewnoten geroosterd.

Andere gebeurtenissen deze week:
-Bezoek gebracht aan het filmfestival
-In de V.I.P van Starzz. de lingerieshow bekeken
-Dierentuin doet aan mishandeling
De koe die gehaald was voor consumptie heb ik aangetroffen op de stortplaats. Daar lag ze te sterven, enkel bot, huid en nog enkele spartelingen. Ik zei dat ze moest worden afgemaakt, maar daarop antwoorden ze…morgen is ie wel dood.
Surinamers zijn niet erg diervriendelijk opgevoed heb ik wel ontdekt.

Komende donderdag (15/12) verhuis ik naar:

Steenbakkerijstraat # 50
Paramaribo
Suriname

00597-8756359

• 11 December 2005 - 20:27

Emmely:

Wat nou beginnersgeluk?? Ik ben gewoon een goede visser!!:D

kus

• 11 December 2005 - 21:15

TJ:

hey pimmes!
    je hebt het maar druk met al je uitstapjes en ritjes naar mooie plekken. Ik zag op de foto dat je nog niet heel erg bruin bent geworden van de surinaamse zon...:S hoe komt dat nu!!
    In ieder geval nog veel plezier met al je dingen die je nog gaat ondernemen en succes met de verhuizing!
    -x- TJ

• 12 December 2005 - 07:07

Frankus:

Hey Pimmie!!!
    echt heel erg mooi daar man, moet ik denk ik ook maar eens heen gaan!!hahaha
    maar dat met die koe...doen ze ook in curacao, ze hebben echt geen gevoel voor dieren, echt te erg!!!!
    Groetjes uit Nieuw Zeeland

• 12 December 2005 - 10:54

Koen & Floortje:

Ha Pim, heej bever!
    Wat een leuke excursies maak je allemaal en gezellig dat er nog meer studenten zijn om samen mee te gaan. Als echte dierenvriend is het toch niet zo erg dat je geen visje hebt gevangen..? Das alleen maar zielig (vindt vis ook!). Gek meer met die bomen er in, het is een apart land he?! Ook triest van de koe, ze kunnen daar nog wel wat manieren leren.
    Wij maken ook af en toe een uitstapje. Zaterdagavond met Siets, Dot en Gijs in Den Bosch geweest, was erg gezellig! Sinterklaas was ook heel leuk, we zijn verwend en hebben veel cadeautjes gehad!
    We kijken uit naar je volgende avontuur!!
    Liefs Koen & Floortje

• 12 December 2005 - 14:16

Axelle:

Heey Pim!
    Blij te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! En wat veel foto's heb je gemaakt! Nou, geniet nog lekker van je verblijf in Suriname en van het weer natuurlijk! Ik mis je wel achter de bar tijdens het werken hoor! Dikke kus Axelle

• 12 December 2005 - 18:35

Kim:

hey Pim,

zozo een lingerieshow ;) Hoe kom je daar nou weer bij?! Ach ja je moet wat he met al die vrouwelijke stagiaires :D
    Ben echt jaloers, het ziet er daar allemaar zo mooi uit!! Succes donderdag met verhuizen!

x Kim

• 13 December 2005 - 09:57

Ikke:

Pim, je bent nog niet echt bruin! Terwijl surinamers...

Mazzl.

• 15 December 2005 - 16:10

Flien:

Fawaka?

Vanaaf roti, bij jou of bij mij?

dikke kus

• 15 December 2005 - 20:40

Floortje:

Ha Pim!
    Hoe is de verhuizing vandaag gegaan, of ben je zelf nog bezig? Hier is 't natuurlijk al een paar uurtjes later... Zal wel goed gekomen zijn he?! Dan zit je gezellig met anderen!
    Hoorde trouwens van mama dat er iets niet goed was gegaan met pinnen. Hoop dat het nu opgelost is. Als ik iets voor je kan doen dan laat je het weten he!!
    x Floortje

• 15 December 2005 - 22:54

Titus En Annemie:

Hoi Pim
    Je vader zit nu een bierteje te drinken. Is net terug van tenissen. Vertelde dat jij het goed naar zijn zin hebt.
    Leuk te horen dat jevader en de rest naar Suriname gaan
    Veel plezier en gr Titus en Annemie
    \

• 16 December 2005 - 14:15

DOT:

PIMMEL

Zo de kerstpaketten zijn binnen..haha, dus da's mooi he!
    Tis nou goed druk op het werk, allemaal extra mensen nodig om de supermarkten te bevoorraden, maar het gaat goed! Week na kerst lekker paar daagjes vrij, da's wel fijn!
    Kunnen we ff uitrusten.

Verder geen spannend nieuws....alles zijn gewone gangetje!

Ga onderhand een siets aan die dierentuin doen...begin er desnoods zelf eentje....!
    Nou succes en veul plezier!

HOUDOE HE

• 17 December 2005 - 16:30